ceturtdiena, 2015. gada 19. marts

Zem Nakstlampiņas

Kādu dienu izvilku savu atmiņu kasti, lai pārcilātu lietas, kas palikušas no bērnības. Redz, simttūkstoš reižu lasīta un tēva pārsieta bērnības grāmata...
Man vienmēr bija žēl Rikikī un viņa mammas, ka viņiem nebija veļasmašīna...Neatceros vai jau pratu lasīt, tik atceros, ka šķirstīju itin bieži šo grāmatu un katrā lapā, katrā bildē es zināju stāstu no galvas. Un bildes bija tik spilgtas, ka ļāvos fantāzijai un iepinu šais stāstos arī savus.
Ikreiz ieejot grāmatnīcā gribas iegādāties šo grāmatu jaunā eksemplārā. Kaut kad jau tas būs jāizdara.

Atceros, pirmajā klasē vajadzēja mācīties lasīt. Mājās mamma piesēdināja pie grāmatas, man vajadzēja balsī lasīt, un viņa pa to laiku kārtoja māju.
Taču man šī grāmata tik ļoti aizrāva, ka vakarā gulēt ejot,  ieslēdzu naktslampu un turpināju līdz vieniem pulksteņiem naktī. "Slavenais Pīlēns Tims".
Grāmatas sen kā vairs nav. Izplucināta. Izlasīta līdz pēdējai vīlītei. Palikušas tikai atmiņu fotogrāfijas. Pati grāmata bija zaļa. Grāmatnīcā gan neesmu vēl ieraudzījusi.

"Puisītis un Zaķītis" bija vēl viena bērnības dienu grāmata, ko beigu beigās zināju no galvas.
Kādreiz šo pasaku man stāstīja mamma. Tagad viņa omītes kārtā lasa kopā ar mana sienāža māsīcu.

Ko lasīji tu?
 

5 komentāri:

  1. Slavenais pīlēns Tims ir atkal izdota grāmata. Redzēju Zvaigznē ABC. Nezinu, vai tā ir tieši viņu izdota grāmata vai kā?! Man arī bērnībā tā bija ļoti, ļoti mīļa grāmata un nav vairs saglabājusies. Diemžēl neesmu vēl nopirkusi, bet zinu, ka to obligāti izdarīšu. Esmu vēl dažas bērnības grāmatas noskatījusi, kas ir no jauna izdotas. Un man prieks, ka tādas patiesi vērtīgas grāmatas atkal no jauna izdod un ir iespēja iegādāties. Pirms pāris gadiem nopirku "Gribulīti". To gan varēja dabūt tikai Jāņa Rozes grāmatnīcās, Vismaz pie mums Liepājā. Patīk, ka šī grāmata ir izdota ar tādu pašu vāka noformējumu un pirmizdevuma ilustrācijām. Īsta bērnības garša un smarža. :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Mums te maza tā Zvaigznes grāmatnīca. Kuldīgā daudz lielāka, būs jābrauc inspicējumos.
      Bet Gribulīti gan neesmu lasījusi...

      Dzēst
    2. Gribulītim acis zib,
      Gribulītis visu grib:
      Kūkas grib!
      Lelli grib!
      Medu grib!
      Ledu grib!
      Un tālāk smuki aprakstīts ar ko lielā gribēšana beidzās! :D

      Dzēst